Używamy plików cookies, dzięki którym możemy dostosować strony Genomed S.A. do Twoich potrzeb. Aby dostosować ustawienia dotyczących plików cookies możesz zmienić nasze ustawienia domyślne. Pełne informacje na temat używanych przez nas plików cookies znajdziesz w polityce plików cookies.
12 grudnia Genomed S.A. zaprosił lekarzy ginekologów do Centrum Edukacji Medycznej w Warszawie na szkolenie „Badania genetyczne w praktyce ginekologicznej”.
Program spotkania został przygotowany tak, aby każdy uczestnik mógł wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce klinicznej. Pierwszy wykład poświęcony był medycynie spersonalizowanej, stosującej nowe generacje leków, precyzyjniej niż dotychczas dostosowanych do potrzeb i ograniczeń indywidualnego pacjenta. Stało się to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii sekwencjonowania nowej generacji i ogromnemu obniżeniu kosztów odczytu i analizy genomu. W dalszej części zabrali głos lekarze praktycy, specjalizujący się w genetyce oraz położnictwie i ginekologii, omawiając praktyczne zastosowanie badań genetycznych w ginekologii. Seminarium było także okazją do wymiany poglądów i dyskusji na temat możliwości rutynowego wykorzystania diagnostyki molekularnej oraz nieinwazyjnego genetycznego testu prenatalnego NIFTY w praktyce lekarza ginekologa. Wśród wykładowców znaleźli się m.in. dr Tomasz Roszkowski, dr hab. n. med. Piotr Węgrzyn, dr Krystyna Spodar - genetyk. Dr hab. n. med. Piotr Węgrzyn, opowiadał o nieinwazyjnym genetycznym teście prenatalnym NIFTY, który jego zdaniem, jest przełomem w diagnostyce prenatalnej.
Zgodnie z Kodeksem Etyki Lekarskiej (art. 38 pkt 3) lekarz ma obowiązek zapoznać pacjentów z możliwościami współczesnej genetyki lekarskiej, a także diagnostyki i terapii przedurodzeniowej. Dlatego każda ciężarna powinna dowiedzieć się o możliwości wykonania nieinwazyjnego genetycznego testu prenatalnego – przekonuje dr Piotr Węgrzyn.
Posiadamy akredytację Izby Lekarskiej na organizację punktowanych szkoleń dla lekarzy, dlatego w przyszłym roku zamierzamy kontynuować działania edukacyjne– mówi Marta Domańska, kierownik dz. promocji i PR, Genomed S.A.